تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

سال‌ها پیش بسیاری از مدیران IT در مواجه با خرابی‌های غیرمنتظره سیستم نگران از دست دادن داده‌های حیاتی سازمان بودند. به همین دلیل است که سازندگان زمان زیادی را صرف متقاعد کردن مردم به این موضوع کردند که هاردهای SSD برای مدیریت اطلاعات حساس بسیار ایمن هستند. در مقایسه با هارد دیسک معمولی که محتویات خود را روی صفحه مغناطیسی نگه می‌دارد،SSD  شکل جدیدی از ذخیره سازی را ارائه می‌دهد. این هارد دیسک از یک کنترلر و چندین تراشه برای ذخیره داده‌ها تشکیل شده است. هنوز هم این که طول عمر SSD چگونه افزایش می‌یابد برای افراد بسیاری یک سوال باقی مانده. بنابراین، بیاید با عواملی که در افزایش طول عمر SSD تاثیرگذارند بیشتر آشنا شویم!

طول عمر SSD چقدر است؟

از آنجایی که SSD هنوز هم یک فناوری نسبتا جدید هستند، اطلاعات دقیقی در مورد طول عمر آن‌ها در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود که در صورت استفاده منظم برخی از آن‌ها ده سال یا بیشتر عمر کنند. از نظر عملکرد، ابزار اصلاح سازی یا TRIM بسیار مهم‌تر از طول عمر SSD است. TRIM ابزاری برای پاک کردن داده‌هایی است که دیگر استفاده نمی‌شوند. همچنین این ابزار با ادغام داده‌هایی که کاربرد کمتری دارند، منابع بیشتری را آزاد می‌کند. جالب است که عملکرد SSD پس از پر شدن هارد درایو به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. به همین دلیل، برخی از کسب و کارها ظرفیت SSD را بین 75 تا 80 درصد محدود کرده‌اند. در نهایت با به ‌روز رسانی منظم فریمورهای این درایو، طول عمر SSD آن افزایش می‌یابد تا به بالاترین حد عملکرد و پایداری برسید.

چه عواملی بر افزایش طول عمر SSD تاثیر می‌گذارد؟

بررسی چند فاکتور مهم می‌تواند به شما در خرید SDD کمک کند. نکته اینجاست، SSD از بسیاری جهات نوعی ذخیره سازی مبتنی بر فلش است و بنابراین خواندن، نوشتن و پاک کردن داده‌ها را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد. از آنجایی که این درایوها غیرمکانیکی هستند، غالبا با مشکلاتی همراهند. به عنوان مثال، آن‌ها فقط مقدار مشخصی از چرخه‌های خواندن و نوشتن را انجام می‌دهند و در این مورد محدودیت دارند. اما نگران نباشید، یک SSD معمولی می‌تواند حدود دوهزار ترابایت داده را مدیریت کند.

قطعی برق به SSD آسیب می‌رساند

قطعی برق مدت‌هاست که برای رایانه‌ها و درایوها دردسرساز شده است و این موضوع درمورد SSD هم صدق می‌کند. اگر مراقب نباشید، این قطعی‌ها باعث از کار افتادن SSD شما می‌شوند. یا اگر برق هنگام انتقال داده‌ها به درایو قطع شود، ممکن است تمام اطلاعات را از دست بدهید.

بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل و البته افزایش طول عمر SSD این است که مطمئن شوید رایانه شما به یک UPS یا منبع تغذیه وصل است. UPS شبیه به محافظ برق است اما با یک باتری بزرگ‌تر که کامپیوتر شما را فقط برای چند دقیقه روشن نگه می‌دارد. علاوه بر این، کم و زیاد شدن برق نیز ممکن است به هارد دیسک آسیب برساند، به همین دلیل بهتر است یک محافظ برق تهیه نمایید.

دمای بالا به SSD آسیب می‌رساند

SSD در دماهای سرد و گرم عملکرد بهتری از HDD دارد. البته بهتر بودن به این معنی نیست که این درایوها کاملا بی نقص هستند. اگر ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۱/۱۷
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی