تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

مایکروسافت بزرگ‌ترین و موفق‌ترین ارائه دهنده سیستم عامل و برنامه‌های کامپیوتری در جهان است که دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار دارد. محصولات اساسی این کمپانی شامل سیستم عامل‌ها، مجموعه آفیس، ورک استیشن و سرور است. مایکروسافت سیستم عامل توسعه می‌دهد و نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری تولید می‌کند. همچنین، نصب و راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی استفاده از برنامه‌ها را آسان می‌کند و این شرکت در حال حاضر مالک دستگاه‌ها و سرویس‌های LinkedIn، Github و Skype است.

کلمه "مایکروسافت" در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن از ادغام "میکرو کامپیوتر" و "نرم افزار" ابداع شد. آن‌ها سیستم عاملی تولید می‌کنند که با رایانه‌های IBM سازگار است. اولین نرم افزار توسعه یافته توسط مایکروسافت که مورد استقبال گسترده قرار گرفت اکسل و اولین سخت افزار آن ماوس 10 بود. یکی دیگر از ساخته‌های قابل توجه مایکروسافت ساعت هوشمندی بود که در سال 1994 ساخته شد. مایکروسافت انواع مختلفی از کالاها را در زمینه‌های دیگر نیز تولید کرده است؛ از سیستم عامل یونیکس گرفته تا تولید ماوس، واقعیت مجازی، شبکه‌‎های کامپیوتری، خدمات اینترنتی و توسعه تلفن‌های هوشمند. جالب است بدانید که مایکروسافت در حال حاضر 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

تاریخچه راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی

سیستم عامل‌های مایکروسافت

به عنوان یک شرکت تازه تاسیس، اولین محصول سیستم عامل مایکروسافت که به صورت عمومی منتشر شد، نسخه‌ای از یونیکس به نام Xenix بود که در سال 1980 منتشر شد. اولین سیستم عامل بسیار موفق مایکروسافت  MS-DOS (سیستم عامل مایکروسافت دیسک) بود که در سال 1981 برای IBM نوشته شد.

ماوس مایکروسافت

ماوس مایکروسافت در 2 می 1983 عرضه شد.

مایکروسافت ویندوز

یکی از دستاوردهای بزرگ مایکروسافت در سال 1983 عرضه شد. سیستم عامل مایکروسافت ویندوز دارای رابط کاربری گرافیکی جدید و محیط چندوظیفه‌ای برای رایانه‌های IBM بود. لازم به ذکر است که این سرویس یکی از ابزارهای پرکاربرد در فرایند راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی است.

مایکروسافت آفیس

در سال 1989 مایکروسافت آفیس منتشر شد. این بسته نرم افزاری که همانطور که از نامش مشخص است، از مجموعه‌ای از برنامه‌ها برای استفاده در سازمان تشکیل شده است. این سرویس هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل یک پردازشگر کلمه و نرم افزار ارائه کسب و کار و موارد دیگر می‌باشد.

مایکروسافت تا حد امکان در شرکت‌های کوچک و متوسط یا شرکت‌هایی که بودجه لازم را ندارند و در عین حال به راهکارهای سطح بالاتر فناوری اطلاعات نیاز ندارند، موفق بوده است. بدون شک بزرگ‌ترین موفقیت آفیس در انعطاف پذیری آن است. این سرویس علاوه بر اینکه برای انجام کارهای پیچیده مانند حسابداری و سایر مصارف تجاری در سازمان‌ها استفاده می‌شود، در مدارس و دانشگاه‌ها نیز برای دانش آموزان بسیار کاربرد دارد. داده‌های گرافیکی، نوشته‌ها، نتایج فرمول‌ها، عملیات‌های ریاضی و موارد دیگر را می‌توان در میان برنامه‌های مختلف آفیس به اشتراک گذاشت. به اشتراک گذاری آسان داده‌ها بین برنامه‌های موجود در آفیس یکی از قابلیت‌های این سرویس است.

اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت در آگوست 1995 ویندوز 95 را منتشر کرد. نصب و راه اندازی سرویس‌های مایکروسافتی از فناوری‌هایی برای اتصال به اینترنت مانند: شبکه تلفنی، TCP/IP و مرورگر وب اینترنت اکسپلورر 1.0 پشتیبانی می‌کند.

ایکس باکس

در سال  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی