تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

ماهیت ناملموس دنیای دیجیتال به این معنی است که ما تمایل داریم تاثیر بسیار زیاد آن بر محیط زیست را فراموش کنیم. در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر است و آگاهی از جنبه مادی فناوری اطلاعات در حال افزایش می‌باشد. این موضوع اکنون در دستور کار سیاسی قرار دارد و دلایل خوبی هم برای آن دارد: مصرف فناوری دیجیتال تقریبا 5 درصد از انتشار جهانی را تشکیل می‌دهد و انتشار گازهای گلخانه‌ای این صنعت به سرعت در حال افزایش است. هدف Green IT کاهش تاثیر منفی عملکرد فناوری اطلاعات بر محیط زیست است، مانند تولید زباله‌های الکترونیکی. بنابراین، فناوری اطلاعات سبز چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟ در این مقاله مفاهیمی را توضیح می‌دهیم تا به شما در درک چالش‌های Green IT کمک کند.

آشنایی با مفهوم Green IT

مفهوم فناوری اطلاعات سبز یا Green IT برای ارائه راهکارهایی برای ردپای اکولوژیکی و اجتماعی فناوری دیجیتال ایجاد شده است. با ورود فناوری 8K و 5G به دنیای تکنولوژی، زمان آن رسیده است که نگاه دقیق‌تری به این مفهوم داشته باشیم. فناوری سبز به کلیه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) اشاره دارد که استفاده از آن‌ها اثرات مضر فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست را کاهش می‌دهد. با این حال، این تعریف ناقص است. دو روش مکمل برای تعریف مفهوم فناوری اطلاعات سبز وجود دارد که به عنوان "Green IT" نیز شناخته می‌شود:

فناوری اطلاعات سبز به تمام فناوری‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ردپای کربن، انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی و غیره را کاهش دهند. در واقع تمام فناوری‌هایی که به کاهش اثرات زیست‌محیطی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند با عنوان IT سبز شناخته می‌شود.

چرا Green IT مهم است؟

با گذشت زمان، پیشرفت‌های تکنولوژیکی انعطاف بیشتری در اکوسیستم‌ها ایجاد کرده‌اند؛ از ماشین‌های بزرگ در کارخانه‌های صنعتی گرفته تا رایانه‌ها و قطعات الکترونیکی. این تنها بخشی از تلاش‌ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. مطالعه گارتنر در سال 2007 تخمین می زند که صنعت فناوری اطلاعات حدود 2 درصد از انتشار دی اکسید کربن (CO 2) در جو سهم دارد. پیشرفت فناوری به ما کمک می‌کند تا راهکارهایی را کشف کنیم که از محیط زیست محافظت کند. علاوه بر این، با توجه به حرکت دنیای تجارت به سمت معیارهای ESG، اتخاذ روش‌های پایدار در بخش‌های IT به یک تعهد استراتژیک برای سازمان‌ها تبدیل شده است.

مزایای Green IT چیست؟

علاوه بر بعد زیست محیطی، مدیریت پایدار بخش IT شما بازده نیز اقتصادی دارد و پیاده سازی این رویکرد در سازمان‌ها مزایای بسیاری به همراه دارد. طبیعی است که شرکت‌هایی که بودجه کمتری دارند در اجرای این طرح‌ با مشکل مواجه شوند. پس چیزی که در ابتدا اهمیت دارد، سرمایه گذاری اولیه است. اما پیاده سازی این فناوری افزایش بهره وری و کاهش هزینه را به دنبال خواهد داشت. 

ادغام این روش‌ها برای شرکت‌های کوچک‌تر، حتی در مقیاس کوچک زمینه را برای تغییرات قابل توجه فراهم می‌کند. علاوه بر این، فناوری اطلاعات سبز شرکت‌ها را در موقعیت استراتژیک قرار می‌دهد. همچنین، بر شهرت سازمان تاثیرگذار است و سرمایه گذاران بسیاری را جذب می‌کند. به طور خلاصه، برخی از مزایای Green IT عبارتند از:

• مصرف هوشمندانه انرژی 

• آزاد کردن فضای اضافی

• کاهش هزینه تجهیزات

• نوسازی تجهیزات و حفاظت از آن‌ها

• افزایش عملکرد و بهره وری

• ارزش گذاری برای برند

ارزش تجاری فناوری اطلاعات سبز

گرمایش جهانی در  ادامه مطلب...

  • ۰۱/۱۰/۲۸
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی