تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

سری ایفون‌های جدید مانند دو نسل قبل چهار گوشی را شامل می‌شود. جالب است بدانید که اپل در سال 2022 آیفون مینی را حذف کرد و به جای آن از مدل پلاس استفاده نمود. مدل آیفون 14 ابعادی همانند ایفون 14 پرو دارد اما با این تفاوت که با قیمتی کمتر عرضه می شود. در واقع سری 2022 اپل با مدل های: آیفون 14/ ایفون 14پلاس/ ایفون 14پرو و ایفون 14 پرومکس رونمایی شد. که مدل‌های پرو و پرو مکس دارای ویژگی‌های بیشتر و چیپست جدیدتری هستند. آیفون‌ها پرچمدار گوشی های اپل هستند و در این سری قیمت آن ها از 799 دلار شروع می‌شود و به فروش می‌رسند. در این مقاله به تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس و معرفی ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

رونمایی از آیفون 14

تمامی مدل‌های آیفون 14 در اندازه‌های 6.1 و 6.7 اینچی عرضه می‌شوند. مدل آیفون 14 و 14پلاس دارای یک بریدگی در جلوی نمایشگر هستند که همانند سری های قبلی خود هستند. در حالی که 14پرو و 14 پرومکس تمام صفحه هستند و هیچ گونه بریدگی در ان وجود ندارد. مانند مدل‌های آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای نمایشگرهای Super Retina XDR OLED هستند. تمامی مدل های ایفون 14 دارای IP68 هستند. و این موضوع سبب می شود تا این سری از ایفون ها تا عمق 6 متری برای مدت زمان 30 دقیقه در برابر آب مقاوم شوند. حسگر اصلی آیفون 14 پرو، طبق گفته اپل، 65 درصد بزرگ‌تر از آیفون 13 پرو است. 

تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس

ویژگی های مشترکی که بین آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس مشترک هستند عبارتند از: 2 برابر زوم اپتیکال، موتور فوتونیک، فیوژن عمیق،  قابلیت عکسبرداری پرتره، حالت شب و حالت اکشن از جمله موارد مشترک بین هر دو مدل ایفون هستند. مهم است که برای داشتن یک انتخاب مناسب به تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس نیز بپردازیم.

آیفون 14 پرو 

• تراشه A16 

• دوربین: دارای 3 دوربین در پشت و یک دوربین در جلو

• رنگ های ایفون 14 پرومکس:مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش تیره.

• شارژ باتری: تا 29ساعت

• پشتیبانی از اینترنت: 5G

• کیفیت پخش ویدیو: 4K

• قیمت:999 دلار

آیفون 14 پلاس

• تراشه A15 

• دوربین: دارای 2 دوربین در پشت و یک دوربین در جلو

• رنگ های ایفون 14 پلاس:بنفش، آبی، قرمز، سفید، مشکی

• شارژ باتری: تا 26ساعت

• پشتیبانی از اینترنت: 5G

• کیفیت پخش ویدیو: 4K

• قیمت: 799 دلار

دوربین آیفون 14

بزرگ‌ترین تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس باید دوربین باشد. تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس در دوربین آن ها است. در مدل پرو در پشت 3 دوربین وجود دارد این درحالیست که مدل پلاس 2 دوربین دارد. این در حالی که هر دو دارای ویژگی های جدیدی مانند: Photonic Engine برای عکس برداری بهتر جزئیات در مکان های کم نور و Action Mode برای فیلمبرداری بهتر و بدون لرزش در لوکیشن های درحال حرکت اضافه شده است. در ایفون 14 Pro یک سنسور جدید 48 مگاپیکسلی عریض کار شده است. این اولین بار است که اپل از اندازه سنسور 12 مگاپیکسلی فاصله می‌گیرد.

موتور Photonic با استفاده از ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار، عملکرد در نور کم را تا 2 برابر در دوربین Ultra Wide، و 2 برابر در دوربین True Depth و 2.5 برابر در دوربین Wide بهبود می‌بخشد. موتور فوتونیک جزئیات چشمگیری را در عین حفظ بافت‌های ظریف و ارائه رنگ واقعی تر ارائه می‌کند.

 عمر باتری شگفت انگیز

طول عمر باتری آیفون 14 بهبود یافته است و یک ساعت بیشتر از آیفون 13 دوام می‌آورد. طول عمر ایفون در نسل های پرو تا 29 ساعت و در مدل ایفون 14 و پلاس 26 ساعت است. مدل‌های آیفون 14 در ظرفیت‌های ذخیره سازی: 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند. شارژ MagSafe تا 15 وات همچنان پشتیبانی می‌شود و شارژ سریع از طریق لایتنینگ با شارژر 20 واتی یا بالاتر در دسترس است.

جنس بدنه

متریال‌های مورد استفاده در طراحی ایفون ۱۴ نیز تغییر پیدا کرده است. برای مثال قرار است تا جنس فریم آن تیتانیوم باشد. البته مشخص نیست که آیا تمامی مدل‌ها از چنین فریمی استفاده می‌کنند یا تنها مدل‌های گران‌ قیمت همراه با فریم تیتانیومی به بازار عرضه می‌شوند. در مقایسه با آلومینیوم یا فلزهای دیگری که در ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، تیتانیوم از مقاومت بیشتری حتی در برابر خط و خش برخوردار است. 

طراحی زیبا و بادوام

تغییر دیگری که در طراحی آیفون ۱۴ در نسخه‌های پرو شاهد خواهیم بود بزرگ‌تر شدن فریم دوربین‌ها است؛ چرا که لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی به فضای بیشتری نیاز دارد. در نهایت به طور کلی تغییرات طراحی آیفون ۱۴ را می‌توان در تغییر ناچ بالای نمایشگر و تغییر فریم دوربین‌ها در نسخه‌های پرو خلاصه کرد. در این سری اشاره شده است که بالای صفحه‌نمایش ایفون ١٤ پرو به جای ناچ یا بریدگی، دو حفره قرار گرفته که حفره اول طراحی دایره‌ای شکل برای قرار گرفتن دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. و حفره دوم با طراحی شبیه به کپسول برای قرار گرفتن حسگرهای دیگر از جمله فناوری Face ID در نظر گرفته شده است.

تشخیص تصادف و SOS اضطراری از طریق ماهواره

مدل‌های آیفون 14 شامل یک شتاب ‌سنج دو هسته‌ای هستند که می‌توانند تا 256Gs را اندازه‌گیری کنند. و شتاب ‌سنج و ژیروسکوپ محدوده دینامیکی، تشخیص تصادف را تامین می‌کند که می‌تواند در صورت تصادف شدید با خدمات اورژانس به طور خودکار تماس بگیرد. آیفون 14 همچنین از سنسورهای دیگری برای تامین انرژی این ویژگی استفاده می‌کند. بنابراین فشارسنج تغییرات فشار کابین را تشخیص می‌دهد. ساعت GPS تغییرات سرعت را مشاهده می‌کند و میکروفون می‌تواند صداهای تصادف خودرو را ظبط کند.

اپل همچنین Emergency SOS از طریق ماهواره را اضافه کرده است. گزینه‌ای که به آیفون 14 اجازه می‌دهد برای مقاصد ارتباطی در شرایط اضطراری که Wi-Fi و تلفن همراه در دسترس نیستند، مستقیما به ماهواره‌ها متصل شود. SOS اضطراری از طریق ماهواره در مناطق باز کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد پیامک‌هایی را برای پرسنل اورژانس ارسال کنند.

این ویژگی به مدت دو سال رایگان است و در ایالات متحده و کانادا کار می‌کند. هنگامی که در حال پیاده روی یا کمپینگ در مناطق دورافتاده هستید، می‌توان از اتصال ماهواره‌ای برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده در Find My استفاده کرد. همانند مدل‌های آیفون 13، مدل‌های آیفون 14 از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. در ایالات متحده، مدل‌های آیفون 14 بدون سیم‌کارت فیزیکی ارسال می‌شوند، زیرا شرکت‌های مخابراتی اکنون از eSIM استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی تفاوت آیفون 14 پرو و آیفون 14 پلاس و ویژگی هریک پرداختیم. اندازه جدید و بزرگ‌تر 6.7 اینچی به طراحی محبوب 6.1 اینچی می‌پیوندد. تشخیص تصادف، اولین سرویس ایمنی صنعت گوشی‌های هوشمند با Emergency SOS از طریق ماهواره و بهترین عمر باتری در این سری از آیفون است. قیمت آیفون 14 799 دلار و قیمت آیفون 14 پلاس 899 دلار شروع می‌شود. و مدل پرو دارای قیمت 999 دلار است.

 

  • ۰۱/۰۶/۲۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی