تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در عصر ارتباطات استفاده از اینترنت چیزی بیشتر از فشار دادن دکمه ارسال پیامک‌هاست. شبکه‌های اجتماعی خود را ببینید؛ چند شکلک لبخند، قلب، گل و تک شاخ می‌بینید؟ این تصاویر کوچک ژاپنی که به نام ایموجی شناخته می‌شوند، امروزه بیش از هر زمان دیگری در اینترنت محبوب هستند و بنابراین، روز خاص خود را دارند. روز جهانی ایموجی در 17 جولای به رسمیت شناخته شده است و این مناسبت، علاقه ما را به این نمادهای گرافیکی تایید می‌کند. شاید احمقانه به نظر برسد، اما به گفته روانشناسان استفاده از ایموجی‌ها نقشی حیاتی در نحوه برقراری ارتباطات امروز ما داشته‌اند. در واقع، کلمه سال دیکشنری آکسفورد در سال 2015، ایموجی «😂» بود.

پیشینه روز جهانی ایموجی

در گذشته این ایموجی‌های کوچک و بامزه وجود نداشتند و مردم نمی‌توانستند برای ابراز شرمندگی از ایموجی میمون‌ها استفاده کنند! البته شکلک‌ها قبل از ایموجی وجود داشتند. این مفهوم اولین بار در سال 1982 استفاده شد. یک متخصص کامپیوتر پیشنهاد کرد که نمادهای مبتنی بر متن، مانند 🙂 و 🙁 می‌توانند جایگزین زبان شوند. اما این اولین باری نبود که در مورد این صورتک‌ها صحبت می‌شد؛ ولادیمیر ناباکوف، رمان‌نویس روسی، در دهه 1960 و طی مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت که نمادهای خاصی که نشان دهنده لبخند هستند باید در متن وجود داشته باشند. با این حال، سال‌ها طول کشید تا این نمادها به سوشال مدیا وارد شوند.

در دهه 1990، شرکت‌های کامپیوتری به روش‌های مختلف از این صورتک‌ها استفاده کردند. با توسعه تلفن‌ها و پیام رسان‌ها، استفاده از ایموجی‌ها افزایش یافت. تا جایی که شرکت دیکشنری شکلک لبخند را توسعه داد. این آغاز صفحه کلید ایموجی بود که امروز می‌شناسیم و آن را بسیار دوست داریم. در ابتدا، این ایموجی‌ها زیاد استفاده نمی‌شد اما با ظهور ایموجی‌های اپل و گوگل، همه چیز تغییر کرد.

استفاده از ایموجی در شرکت‌های فناوری

ایموجی که برای اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت، تقریبا یک دهه بعد شرکت‌های بزرگ فناوری نیز از ایموجی‌ها در سیستم عامل خود استفاده کردند. گوگل اولین پلتفرمی بود که در سرویس ایمیل خود از ایموجی‌ها استفاده کرد. یک سال پس از آن، گوگل ایموجی متحرک خود را نیز برای جیمیل منتشر کرد. در همان سال‌اپل نیز ایموجی‌های خود را در نوامبر 2018 معرفی کرد.

جالب است بدانید که در حال حاضر هر ایموجی کد مخصوص به خود را دارد که در سراسر جهان به یک شکل استفاده می‌شود. Unicode یک سیستم رمزگذاری است که کاراکترها و زبان‌ها را نشان می‌دهد و ایموجی هم بخشی از این یونیکد‌هاست.

اهمیت روز جهانی ایموجی

برای درک کاربرد گسترده ایموجی‌ها لازم است بگوییم که یک اکانت توییتری برای روز جهانی ایموجی وجود دارد. این اکانت ویدئویی از دکتر کریستینا سودالی، مدرس ارشد زبان‌شناسی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه این شخصیت‌های تصویری به بخشی از ارتباطات روزانه ما تبدیل شده‌اند.

امروزه ایموجی به یکی از بخش‌های اصلی کیبوردها تبدیل شده است و استفاده از آن‌ها در متن، کپشن و حتی مقالات رنگ و بویی دیگر به متن شما می‌بخشد. به دلیل محبوبیت این ایموجی‌ها، در سال 2017 فیلمی به همین نام ساخته شد. در همان سال، فیسبوک اعلام کرد که روزانه یک میلیون ایموجی در این شبکه اجتماعی ارسال می‌شود.

محبوب‌ترین ایموجی‌های 2021

ایموجی‌های برتر در سال 2021 ایموجی اشک شوق، قلب، لایک، گریه، تشکر، بوسه، چشم قلبی و صورت خندان هستند: 😂 ❤️ 👍 😭 😘 😍 😊.

محبوب‌ترین ایموجی‌ها در طول چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده‌اند، و در واقع، صورت گریان و قلب قرمز پرکاربردترین ایموجی‌های سال 2019 نیز بودند. سایر شکلک‌های موجود در لیست بالا جای خود را تغییر داده‌اند و تعداد کمی از آن‌ها در لیست ۱۰ ایموجی برتر امسال قرار دارند، مانند لایک و چشم قلبی.

روز جهانی ایموجی مبارک!

تقویم روز 17 جولای یا 26 تیر را به عنوان روز ایموجی نمایش می‌دهد. این روز توسط جرمی بورگ، بنیانگذار Emojipedia به عنوان روز جهانی ایموجی نامگذاری شد. اولین روز جهانی ایموجی در سال 2014 جشن گرفته شد و پس از آن به یک مناسبت سالانه تبدیل شد.

ایموجی نتیجه تکامل زبان بشر است و بیشتر مردم از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار می‌کنند. ایموجی‌ها این شکاف‌هایی که هنگام برقراری ارتباطات مجازی انجام می‌شود را پر می‌کنند. بنابراین، برای تجلیل از این شخصیت‌های فروتن، یک روز در تقویم جهانی به آن‌ها اختصاص داده شده است. واژه “emoji” ترکیبی از دو کلمه ژاپنی است: “e” یعنی تصویر و “moji” یعنی شخصیت.

نتیجه گیری

ما اغلب از ایموجی‌ها برای انتقال یک احساس خاص استفاده می‌کنیم. حتی بیشتر اوقات برای یافتن ایموجی مناسب احوالات خود ساعت‌ها در صفحه چت به جستجو می‌پردازیم. با این حال، ایموجی‌ها به بخش مهمی از ارتباطات نوشتاری ما تبدیل شده‌اند.

  • ۰۱/۰۴/۲۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی