تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

اگر شما هم جز افرادی هستید که با مشکل کمبود جا در خانه یا محل کار خود رو به رو هستید و استفاده از کیس‌های بزرگ برای شما دست و پا گیر شده است. پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله ما را همراهی کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن مینی کامپیوترها که دارای ابعاد کوچک‌تر و با همان کارایی کیس‌های قدیمی و حتی پیشرفته‌تر هستند فعالیت برای کاربران راحت تر شده است. افراد می‌توانند با خرید مینی کامپیوتر فضای کافی در محیط کار یا خانه خود داشته باشند. برای ساخت قطعات این کامپیوترها از برندهای معروف بین الملی مانند: اینتل، ای‌دیتا، ایسوس استفاده می‌شود. مینی کامپیوترها با پردازنده‌ای قوی قادر به انجام تمام علمکردهای یک کامپیوتر معمولی هستند.

ویژگی‌های مینی کامپیوتر‌

مینی کامپیوترها بخاطر وزن بسیار کمی که دارند به راحتی قابل جابه جایی هستند.

مقدار مصرف انرژی در یک مینی کامپیوتر بسیار کمتر از رایانه‌های معمولی است.

کاربر به سادگی و با سرعت بالا می‌تواند مینی پی سی را راه اندازی کند.

امکان نصب پشت مانیتور را دارند.

مینی کامپیوترها نسب به کامپیوترهای قدیمی به دلیل حذف قطعات مکانیکی عمر بیشتری دارند.

دلایل استفاده سازمان‌های بزرگ از مینی PC

به دلایل زیر مینی پی سی دستگاهی کارامد برای سازمان‌ها خواهد بود.

سر و صدا ندارد

مصرف کمتر انرژی

استفاده کاربری آسان

انجام فعالیت به صورت ۷* ۲۴ ساعته

پردازنده

یکی از موارد مهمی که به هنگام خرید مینی کامپیوتر باید به آن توجه شود نوع پردازنده می باشد. تمامی پردازنده‌های تین کلاینت‌های برند هیستو از نوع اینتل می باشد.

تعداد هسته پردازنده

Core یا هسته سی پی یو، پردازنده‌ای کوچک‌تر در داخل پردازنده اصلی است. به طور مثال اگر شما یک پردازنده Dual Core داشته باشید، پردازنده شما از دو ریزپردازنده تشکیل شده است. این قابلیت به شما امکان اجرای چند عملیات را به صورت هم‌زمان می‌دهد. هرچه تعداد واحد پردازنده بیشتر باشد در نتیجه سیستم شما با سرعت بالاتری عملیات را پردازش خواهد کرد.

سی پی یو ها در 3 نوع متداول به بازار عرضه می شوند:

دو هسته ای یا همان  dual core CPU

چهار هسته ای همان  quad core CPU

هشت هسته ای همان  octa core CPU

اندازه بدنه دستگاه

این دستگاه بدنه بسیار مقاومی دارد.هرکاربر با توجه به نیازی که دارد می‌تواند اندازه مینی PC خود را مشخص کند زیرا کوچک‌ترین آن داخل جیب کاربر قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین آن اندازه‌ی یک ست‌اپ‌باکس است.

لوازم جانبی

به هنگام خرید تین کلاینت های HP توجه نمایید که صفحه کیبورد و موس همراه دستگاه باشد زیرا تمام دستگاه های اورجینال اچ پی به همراه ماوس و کیبورد ارائه می شوند. تمامی مینی کامپیوترها قابلیت اتصال به لوازم جانبی مانند: میکروفون بلندگو و پرینتر و سایر موارد را دارد و در این مورد هیچ تفاوتی با کامپیوترهای سنتی وجود ندارد.

نوع رم

دیگر مشخصه اصلی و مهم به هنگام خرید مینی کامپیوتر نوع رم می باشد. امروزه نوع رم در تین کلاینت‌ها از نوع DDR می باشد که در ادامه به تفاوت نوع آن‌ها خواهیم پرداخت. نرخ انتقال داده در رم از نوع DDR  نسبت به یک  SDRAM بدون تکنولوژی DDR دوبل می شود یعنی ما 2 کانال برای قرار گیری داده داریم.

انواع DDRها

DDR2 دراین نوع نیز پهنای باند قرار گیری داده 2 برابر نوع DDR است یعنی ما چهار کانال برای قرارگیری داده‌ها داریم که باعث سرعت آن نیز نسبت به DDR 2 برابر بیشتر است.

DDR3 در نوع DDR3 هشت کانال برای قرار گیری داده در یک پاس زمانی CPU وجود دارد که این یعنی سرعت آن نسبت به DDR2 دو برابر شده است.

DDR4 در این نوع حافظه رم 16 کانال انتقال داده در یک پاس زمانی CPU وجود دارد.

خروجی تصویر

با توجه به وجود خروجی های تصویر مختلف به این نکته هنگام خرید مینی کامپیوتر توجه نمایید که اگر قصد اتصال تین کلاینت خود به تلویزیون را دارید، حتما باید دستگاه شما دارای پورت HDMI باشد. در صورتی که یک گیمر هستید، پورت DisplayPort بهترین گزینه برای شما است. DVI و VGA هنوز هم اتصالات قوی مانیتور رایانه هستند اما VGA توان کیفیت تصویر محدودی دارد.

معایب مینی کامپیوترها

مینی کامپیوترها برای بازی های سنگین و سه بعدی پیشنهاد نمی‌شوند.

مینی کامپیوترها قابلیت استفاده از درایو CD\DVD را ندارند.

نتیجه گیری

از مینی کامپیوترها می‌توان در منازل،‌ شرکت‌ها، اداره‌ها استفاده نمود و قیمت مینی کامیپوترها نسبت به رایانه‌های معمولی بسیار کمتر است. مینی پی سی ترکیبی از قدرت و کارایی مناسب و هماهنگی قطعات است که راندمان بسیار بالایی دارد. خرید مینی کامپیوتر

  • ۰۱/۰۲/۱۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی