تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز دامنه شبکه­‌ها در جهان روز به روز در حال افزایش است. اما همچنان بسیاری از شرکت ها به یک اتصال شبکه مناسب نیاز دارند. برای بررسی و کنترل زیرساخت های پیچیده فناوری اطلاعات، داشتن یک ابزار مانیتورینگ قدرتمند مانند نرم افزار مانیتورینگ SolarWinds بسیار ضروری می‌­باشد.

ابزارهایی برای مانیتورینگ وجود دارند که اطلاعات مربوط به زیرساخت ها را به شرکت ها ارائه دهد. چرا که آن­‌ها نمی‌­توانند همزمان در تمام امور سازمانی نظارت داشته باشند. یا اینکه نمی­‌دانند عملکرد کدام دستگاه در کجا ضعیف می­‌شود و یا در کار کدام دستگاه اختلال ایجاد شده ­است. در موارد دیگر، شرکت ها می­‌خواهند سیستمی که از آن استفاده می­‌کنند، امور مربوط به مجازی سازی، تغییرات سخت افزاری و اجرای برنامه­‌های کاربردی را در مراکز داده متفاوت پشتیبانی کند.

درباره‌ی  SolarWinds

شرکت SolarWinds یکی از تولیدکنندگان پیشرو نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات در جهان است. نرم افزار مانیتورینگ SolarWinds بسیار قدرتمند و مقرون به صرفه در حیطه نظارت بر شبکه می‌­باشد که به سرعت مشکلات و قطعی‌­های عملکرد شبکه را شناسایی، تشخیص و حل می­‌کند. این سیستم مانیتورینگ بر دستگاه های متصل به یک شبکه نظارت می­‌کند و هم چنین، سخت افزار این سیستم شامل تجهیزات شبکه مانند: روترها و سوئیچ ها می­‌باشد. با نرم افزار مانیتورینگ سولارویندز داده‌­های کاملی از برنامه ها، سرورها، سخت افزارها و سایر اجزای شبکه را در یک مرکز مشاهده می‌کنید. در این مقاله از مجله رها با آموزش نرم افزار مانیتورینگ شبکه solarwinds همراه ما باشید.

چرا ابزار SolarWind برای مانیتورینگ مهم است؟

امروز همه می­دانیم که اساس و بنیان هر شرکت فناوری اطلاعات به زیرساخت آن بستگی دارد. اگر اتفاقی برای زیرساخت آن‌­ها مانند: سرورها یا روترها بیفتد، در روند معمول شرکت اختلال ایجاد می­‌شود. بدون استفاده از ابزار مانیتورینگ، باید تک تک دستگاه‌های تولیدی و شرکتی را بررسی کنیم و برای این کار به نیروی انسانی بیشتری نیاز داریم. بنابراین، با استفاده از ابزار مانیتورینگ، به نیروی انسانی و زمان کمتری نیاز خواهیم داشت.

کاربردهای نرم افزار مانیتورینگ SolarWind

ابزار مانیتورینگ SolarWinds به سرعت مشکل را شناسایی می­‌کند و راه حل مناسب آن را ارائه می‌­دهد. این ابزار مقرون به صرفه و با کاربری آسان، با ارائه داشبوردها و امکانات مخصوص به خود، عملکرد شبکه را به صورت بصری در یک نگاه ردیابی و نظارت می­‌کند. علاوه بر این، با استفاده از نقشه‌های توپولوژی شبکه پویا و کشف خودکار شبکه، می‌توانید در هر کجا و هر زمان با شبکه خود همراه باشید.

قابلیت های موجود در ابزار SolarWinds و نمودارهای رنگی کدگذاری شده، تشخیص اینکه کدام دستگاه در وضعیت بحرانی و کدام دستگاه در حالت عادی است را آسان می‌کند. SolarWinds یک سیستم هشدار قوی دارد تا زمانی که هر دستگاهی در حالت بحرانی قرار می­‌گیرد، به شما هشدار داده شود. همچنین با راه اندازی solarwinds می­‌توانید اطلاعات دقیق دستگاه خود را در قسمت SolarWinds Tool با کمک نمودارها و نقشه ها و با چند کلیک به راحتی مشاهده نمایید.

ویژگی های نرم افزار مانیتورینگ SolarWinds

1.    اسکن خودکار شبکه

با این نرم افزار اسکن های شبکه به آسانی انجام می‌شود. با استفاده از این ابزار، دستگاه های شبکه جدید را شناسایی کنید و نظارت تمام تجهیزات حیاتی خود را انجام دهید.

2.    پشتیبانی از دستگاه چند فروشندگی

برای شبکه‌­های پیچیده امروزی به پشتیبانی دستگاه‌های مولتی وندینگ نیاز دارید. بر همین اساس، ابزار SolarWinds دسترسی و عملکرد هر روتر، سوئیچ، فایروال نقطه دسترسی بی‌سیم و سایر دستگاه هایی که از پروتکل های استاندارد پشتیبانی می­‌کنند را بررسی می­‌کند.

3.    نظارت بر سلامت سخت افزار

با مانیتورینگ وضعیت سنسورهای کلیدی دستگاه های خود از جمله دما، سرعت فن و منبع تغذیه را بررسی کنید و از سلامت سخت‌افزار شبکه خود اطمینان حاصل نمایید.

4. هشدار هوشمند شبکه

این ابزار به شما امکان می­‌دهد تا هشدارهای مرتبط با رویدادها، شرایط و حالت­‌های دستگاه را تنظیم کنید. با استفاده از امکانات این ابزار می توانید هشدارها را به‌طور هوشمند برای مسائلی که واقعا حیاتی هستند، افزایش دهید.

5. بررسی شبکه وایرلس یکپارچه

اکنون می توانید نقاط دسترسی مستقل بی سیم و مشتریان مرتبط با آن­‌ها را مدیریت کنید. این ابزار می‌تواند دستگاه‌های بی‌سیم را در کنار دستگاه‌های سیمی نظارت کند و هشدارها، گزارش‌ها و فهرست زیرساخت­‌های بی‌سیم باکیفیت را در اختیار شما قرار دهد.

6. دسترسی به شبکه و نظارت بر عملکرد

شرکت ها به کمک این ابزار می‌­توانند میزان پهنای باند هر پورت را اندازه گیری نمایند و تجهیزات شبک‌ه­ا را به صورت خودکار شناسایی کنند.

نتیجه گیری

نرم افزار مانیتورینگ SolarWinds به متخصصان فناوری اطلاعات کمک می­‌کند تا سایر بخش‌های مرکز داده و نرم‌افزاری را مدیریت کنند. مانند بسیاری از ابزارهای مانیتورینگ، ماژول های SolarWinds برای مجازی سازی، نظارت بر برنامه‌­ها و کنترل امنیت کاربرد بسیاری دارند. ساختن یک چارچوب شبکه قوی به این روش چیزی فراتر از یک فرایند ساده است؛ درست مانند ساختن لگو!

  • ۰۱/۰۲/۰۶
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی