تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

حرف و حدیث‌ها درباره غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس‌ بوک دست به دست مخابره می‌شود. و در درست و غلط آن شک و شبه های زیادی وجود دارد. اما حقیقیت این است که فیس بوک قصد دارد سیستم تشخیص چهره خود را در این ماه تعطیل کند. همچنین داده‌های اسکن چهره بیش از یک میلیارد کاربر را حذف کند. و عملا باید این ویژگی‌ای را حذف کند. زیرا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، تحقیقات دولتی، شکایت دسته جمعی و مشکلات قانونی را افزایش داده است.

جروم پسنتی، معاون هوش مصنوعی متا، شرکت مادر تازه نام‌گذاری شده فیس‌بوک است. که روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی گفت: این شبکه اجتماعی به دلیل «نگرانی‌های زیادی درباره جایگاه فناوری تشخیص چهره در جامعه» این تغییر را ایجاد می‌کند. او افزود که این شرکت همچنان این فناوری را به عنوان یک ابزار قدرتمند می‌بیند، اما هر فناوری جدید، مزایا و معایبی دارد که قصد داریم نقطه تعادل را پیدا کنیم.

چگونه عملکرد نرم‌افزار تشخیص چهره فیس بوک

نرم‌افزار تشخیص چهره به‌طور خودکار افرادی را که در آلبوم‌های عکس دیجیتال کاربران ظاهر می‌شوند شناسایی می‌کند. و به کاربران پیشنهاد می‌کند که همه آن ها را با یک کلیک «تگ» کنند. و حساب‌هایشان را به تصاویر مرتبط کنند.

فیس بوک اکنون یکی از بزرگترین مخازن عکس های دیجیتال در جهان را ساخته است. که بخشی از آن به لطف این نرم افزار است.

فناوری تشخیص چهره، که در سال‌های اخیر از نظر دقت و قدرت پیشرفت کرده است. به طور فزاینده‌ای در کانون بحث قرار گرفته است چرا که می‌توان از آن سوء استفاده کرد. در چین، مقامات از این قابلیت‌ها برای ردیابی و کنترل اویغورها، یک اقلیت عمدتا مسلمان، استفاده می‌کنند. در ایالات متحده، مجریان قانون برای کمک به پلیس به این نرم افزار روی آورده‌اند. که منجر به ترس از تجاوز و دستگیری اشتباه شده است. اما برخی از مناطق برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، این فناوری را ممنوع یا محدود کرده‌اند.

قابلیت های فیس بوک

فیس بوک تنها از قابلیت های تشخیص چهره در سایت خودش استفاده کرد. و نرم افزار خود را به اشخاص ثالث نفروخت، با این حال، این ویژگی به یک دردسر حریم خصوصی و نظارتی برای شرکت تبدیل شد. مردم بارها سوالاتی را در مورد این که فیس بوک چه مقدار از داده‌های مربوط به چهره را جمع‌آوری کرده است. و این شرکت با چنین اطلاعاتی چه کاری می‌تواند انجام دهد مطرح کردند. تصاویر چهره‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شوند می‌توانند توسط استارت‌آپ‌ها و سایر نهادها برای آموزش نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده شوند.

سال گذشته فیس بوک با پرداخت 650 میلیون دلار برای حل و فصل اعتراضات دسته جمعی در ایلینوی که آن را متهم به نقض قانون ایالتی می‌کرد، موافقت کرد. که رضایت ساکنان را برای استفاده از اطلاعات بیومتریک آن‌ها، از جمله هندسه چهره‌شان، دریافت کند. این افشاگری‌ها به جلسات استماع کنگره و تحقیقات نظارتی منجر شده است. هفته گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، نام شرکت مادر فیس بوک را به Meta تغییر داد. و گفت که منابع را به سمت ساخت محصولات موثر و مفید در این فناوری سوق خواهد داد.

به گفته این شرکت، غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک، بیش از یک سوم کاربران روزانه‌ای که تشخیص چهره را برای حساب‌های خود فعال کرده بودند تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بدان معناست که وقتی عکس‌ها یا ویدیوهای جدیدی از آن‌ها در شبکه اجتماعی آپلود می‌شود. هشدار دریافت می‌کنند. این ویژگی همچنین برای نشانه‌گذاری حساب‌هایی که ممکن است جعل هویت شخص دیگری باشند استفاده شده بود. این فناوری در نرم‌افزاری گنجانده شد که عکس‌ها را برای کاربران نابینا توصیف می‌کرد

غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک

اگرچه فیس بوک قصد دارد تا ماه دسامبر بیش از یک میلیارد الگوی تشخیص چهره با اسکن دیجیتالی را حذف کند، اما الگوریتم پیشرفته DeepFace را حذف نخواهد کرد. این شرکت همچنین عدم استفاده از فناوری تشخیص چهره را در محصولات آینده‌اش تضمین نکرده است. غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک اولین عقب نشینی شرکتی در این زمینه نبوده است. در سال‌های اخیر آمازون، مایکروسافت و آی‌بی‌ام فروش محصولات تشخیص چهره خود را متوقف کرده‌اند.

نرم افزار تشخیص چهره فیس بوک سابقه طولانی و گران قیمتی دارد. زمانی که این نرم افزار در سال 2011 در اروپا عرضه شد، مقامات حفاظت از داده در آنجا گفتند که این اقدام غیرقانونی است. و شرکت برای تجزیه و تحلیل عکس‌های یک فرد و استخراج الگوی منحصر به فرد یک چهره به رضایت نیاز دارد. در سال 2015، این فناوری همچنین منجر به تشکیل اعتراضات دسته جمعی در ایلینوی شد.

در طول دهه گذشته، مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیک، یک گروه حمایت از حریم خصوصی مستقر در واشنگتن، دو شکایت در مورد استفاده فیس بوک از تشخیص چهره به F.T.C ارائه کرد. زمانی که F.T.C. فیس بوک را در سال 2019 جریمه کرد، فرآیند گیج کننده حریم خصوصی سایت در مورد تشخیص چهره را یکی از دلایل این مجازات نامید.

نتیجه گیری

متا درباره افزودن قابلیت‌های تشخیص چهره به محصولات خود در آینده بحث کرده است. در یک جلسه، اندرو باسورث، یکی از مدیران قدیمی شرکت که در سال آینده مدیر ارشد فناوری متا خواهد شد. به کارمندان گفت که فناوری تشخیص چهره مزایای زیادی دارد. ما به گفته شرکت‌کنندگان و بر اساس توییت‌هایش، خطرات آن را نیز تصدیق کرد. در ماه سپتامبر، این شرکت یک جفت عینک با دوربین، بلندگو و یک تراشه پردازش کامپیوتری را با مشارکت Ray-Ban معرفی کرد که البته قابلیت‌های تشخیص چهره را شامل نمی‌شود.

آقای گروس، سخنگوی متا، گفت: «ما در حال گفتگوهای متعدد در مورد مزایا و مضرات بالقوه غیر فعال شدن سیستم تشخیص چهره فیس بوک هستیم. ما با سیاستگذاران، سازمان‌های جامعه مدنی و حامیان حریم خصوصی از سراسر جهان ملاقات می‌کنیم تا قبل از معرفی این نوع فناوری در محصولات آینده، دیدگاه‌های آن‌ها را کاملاً درک و بررسی کنیم.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی