تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

 

شرایط قرارداد پشتیبانی ای تی و انتظاراتی که طرفین از یکدیگر دارند، باید به طور صریح و واضح درج شود تا در آینده هیچ‌کدام از طرفین نتوانند از زیر مسئولیتی که پذیرفته‌اند، شانه خالی کنند. در این مقاله به طور کلی و خلاصه، به موارد ضروری که در قراردادهای پشتیبانی ای تی باید به آن‌ها پرداخته شود می‌پردازیم.

موارد لازم برای ذکر در قرارداد پشتیبانی ای تی

درج اسامی طرفین قرارداد

موضوع قرارداد

ذکر کلیات قرارداد

تاریخ عقد قرارداد

مدت زمان قرارداد

مبلغ توافق شده برای انجام خدمات

درج تعهدات کارفرما و پیمانکار

شرایط فسخ قرارداد

درج اسامی طرفین قرارداد

قرارداد پشتیبانی ای تی توافق نامه ای است که مابین کارفرما و پیمانکار ایجاد می‌شود. بعد از بستن قرارداد ایجاد تغییر در قرارداد وجود نخواهد داشت مگر این که به صورت کتبی درج شود. و هر دو طرف در این باره به توافق رسیده باشند. در این قرارداد باید مشخصات طرفین به صورت کامل بیان شود.

متن قرارداد به این صورت شروع می شود: این قرارداد مابین شرکت ………… با شماره تماس ………… و به نمایندگی…………که از این پس کارفرما نامیده می شود از یک طرف و مجموعه آی تی پشتیبان که نماینده آن………با شماره تماس ……که از این پس پیمانکار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد مابین کارفرما و پیمانکار با در نظر گرفتن شرایط دو طرف و بر اساس قوانین دولتی کشور خواهد بود. و هرگونه سرپیچی از مفاد قرارداد شامل پیگرد قانونی خواهد شد. با این کار از بسیاری از درگیری ها جلوگیری شده است. در این قرارداد تکالیف هر یک از طرفین به طور دقیق و به صورت کتبی ذکر خواهد شد. بنابراین با داشتن قرارداد پشتیبانی ای تی، مسئولیت های هر دو طرفین در قبال یکدیگر تضمین خواهد شد.

ذکر کلیات

در این قرارداد کلیات به صورت تیتروار بیان خواهند شد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می‌نماییم.

پشتیبانی و نگهداری نرم افزاری و سخت افزاری کلیه‌ی تجهیزات کامپیوتری و شبکه

عیب یابی و بروزرسانی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کارفرما

ارائه مشاوره در حوزه خدمات IT جهت بهبود عملکرد سیستم

ارائه خدمات مشاوره در زمینه امنیت شبکه کارفرما

ارائه خدمات جهت ایجاد بستر مناسب برای نصب و راه اندازی نرم افزارهای کاربردی، اداری، مالی و….

مدت زمان قرارداد

تاریخ شروع و پایان قرارداد پشتیبانی ای تی باید به صورت کاملا واضح ذکر شد. و در صورت انجام نشدن پروژه در تاریخ معین طبق بندهای موجود در قرارداد با شخص یا شرکت مورد نظر برخورد خواهد شد و ملزم به پرداخت زیان خواهد بود. قراردادهای پشتیبانی اصولا به سه حالت سه ماهه، شش ماهه و یکساله بسته می‌شوند.

قرارداد حاضر از تاریخ ….. لغایت …… به مدت….ماه دارای اعتبار و لازم الاجرا می‌باشد.

مبلغ توافق شده برای انجام خدمات

خدمات پشتیبانی ای تی حوزه بسیار گسترده ای دارد که بنا بر خدماتی که لازم دارید می‌توانید قرارداد طراحی کنید.

دستمزد این قرارداد برای مدت ……….. با مبلغ …………. ریال می‌باشد که طبق توافق صورت گرفته شده ( هرماه یا در ابتدا و یا پایان کار) بایستی به پیمانکار پرداخت گردد.

تعهدات مجری در نمونه فرم قرارداد پشتیبانی ای تی

انجام درخواست های کارفرما در زمینه شبکه شامل:

خدمات پشتیبانی و نگهداری زیرساخت ارتباطات اینترنتی و سرویس های راه اندازی شده

پشتیبانی و نگهداری سرورها و کلاینت ها و سایر تجهیزات شبکه (شامل سوییچ ها و مودم ها)

پشتیبانی و نگهداری ارتباطات شبکه ای دوربین ها ( ارتباط شبکه دوربین بین انبار و دفتر مرکزی)

مجری موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات کارفرما می باشد.

تعهدات کارفرما در نمونه فرم قرارداد پشتیبانی ای تی

همکاری در فراهم آوردن شرایط مطلوب برای انجام خدمات مجری.

در اختیار قرار دادن یک رایانه در محل کارفرما برای انجام امور پشتیبانی.

حمل دستگاه‌های معیوبی که امکان تعمیر در محل کارفرما ندارند به محل پیمانکار و برگشت آن.

کارفرما بدون هماهنگی مجری مجاز به نصب نرم افزار یا اعمال تغییرات روی سرور نخواهد بود.

شرایط فسخ قرارداد

در صورتی که هر یک از طرفین قرارداد به تعهدات قراردادی خود عمل ننماید طرف دیگر می‌تواند با یک اخطار کتبی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید. بدیهی است طرفین تعهدات خود را تا زمان فسخ قرارداد ادامه خواهند داد.

لازم به توضیح است در صورت فسخ قرارداد از طرف کارفرما کلیه هزینه های مجری بابت اجرای قرارداد تا زمان فسخ آن در وجه مجری پرداخت خواهد شد.

نتیجه گیری

قرارداد پشتیبانی ای تی به صورت تمام وقت، پاره وقت، بلند مدت و یا کوتاه مدت جهت رفع سریع مشکل سیستم ها، سرور، رفع ایراد خرابی و مشکل کامپیوتر و اجرای ارکان اصلی خدمات کامپیوتر و پشتیبانی صورت می‌گیرد.

در صورت درخواست کارفرما برای نصب و راه اندازی تجهیزات و خدمات جدید، هزینه نصب و راه اندازی طبق تعرفه جاری مجری محاسبه و صورتحساب صادر خواهد شد.

تهیه تجهیزات سخت افزاری یا سرویس های نرم افزاری در ارتباط با رایانه و شبکه رایانه‌ای با هماهنگی مجری انجام خواهد شد یا در صورت تمایل کارفرما آن را به مجری واگذار خواهد کرد. هزینه تعمیر سخت افزار معیوب، خرید سخت افزار جدید و سرویس پرینتر به عهده کارفرما می‌باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی