تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

با تعریفی ساده میتوان بیان کرد که رایزر کارت گرافیک سخت افزاری است که این امکان را ایجاد می‌نماید تا چندین کارت گرافیک را بدون محدودیت فیزیکی به یک کیس برای انجام امور گرافیکی متصل کرد. همچنین برای استفاده از کارت گرافیک‌های بزرگ در خارج از کیس استفاده می‌شود. رایزرها برای ساخت سیستم های سروری و یا ماینینگ نیز استفاده می‌شوند. رایزر دارای یک برد است که این برد از تعدادی اسلات pcl، چند ای سی و خازن به همراه کابل برق و کابل USB3 تشکیل شده است. و از این طریق سیگنال ها را بین کارت گرافیک و مادربرد منتقل می‌کند.

مزایای استفاده از رایزر کارت گرافیک

استفاده از رایزر کارت گرافیک به غیر از امکان استفاده همزمان از چندین کارت گرافیک، فواید دیگری از جمله موارد زیر نیز دارد:

کاهش آلودگی صوتی

استفاده از رایزر کارت کرافیگ برای ماینینگ و سیستم‌های سروری

کنترل دمای کارت گرافیک و رساندن آن به کمترین میزان دما برای عملکرد بهتر

و در نهایت هم استفاده از برخی کارت های گرافیک بزرگ که به دلیل ابعادشان در داخل کیس جا نمی‌شوند را در خارج از کیس امکان پذیر می‌کند.

نکاتی مهم در رابطه با استفاده از رایزر کارت گرافیک

کارت گرافیک در مقایسه با سایر سخت افزارهای کامپیوتر یکی از قطعاتی است که انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند. بنابراین تامین انرژی و خنک نگه داشتن آن ها بسیار ضروری و لازم است. به هنگام استفاده از رایزر به موارد زیر توجه نمایید. از کابل های برقی که نازک هستند استفاده نکنید زیرا جریان برق زیاد موجب می‌شود تا کابل ها به سرعت بسوزند.

از سالم بودن پدهای نرم پشت رایزر مطمئن شوید زیرا این پدها از تماس ناخواسته با شاسی که از جنس فلز نیز ساخته شده‌اند جلوگیری می‌نمایند. از بین رفتن این پدها ممکن است منجر به آتش سوزی و ایجاد جرقه شود. هر چند وقت یک بار بهتر است کابل های برق را بررسی نمایید و در صورت گرم بودن بیش از حد این کابل ها فورا آن ها را تعویض نمایید.

ویژگی های کابل رایزر کارت گرافیک

انتخاب یک کابل مناسب و استفاده از آن می‌تواند به طور بسیار زیادی بر روی عملکرد کارت گرافیک تاثیرگذار باشد.

ویژگی های منحصر به فردی که این کابل ها دارند می‌توانند کارت گرافیک را در مقابل صدمات احتمالی محافظت نمایند.

این نوع کابل ها دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و جنس روکش آن ها بسیار خاص می‌باشد.

برای استفاده درست از تمامی کارایی کابل ها به دو مورد انتخاب کابلی متناسب با کارت گرافیک سیبستم خود و استفاده صحیح از این کابل ها باید توجه نمایید.

سیستم های ماینینگ و نیاز آن ها به رایزر

سیستم های ماینینگ سخت افزاری مشابه با یک کامپیوتر معمولی دارند. همانطور که می‌دانید هرچقدر سرعت پردازش بالاتر می‌رود میزان گرما نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین استفاده از کارت گرافیک درون کیس به دلیل افزایش گرمای زیاد کار عاقلانه ای نیست پس در نتیجه تصمیم بر استفاده از رایزر کارت گرافیک گرفته می‌شود.

با افزودن یک رایزر میتوان به پردازش داده ها سرعت بخشید و در عین حال با افزایش دمای کمتری مواجه شد.

افراد قادر نیستند تا چندین کارت گرافیک را به مادربرد اضافه نمایند در نتیجه نیاز به کابل رایزر دارند. این کابل ها هم در دو دسته غیرفعال و فعال دسته بندی می شوند. کار این نوع کابل ها ایجاد ارتباط می‌باشد.

و برای تامین انرژی دارای پورت های جداگانه هستند که مستقیما به منبع تغذیه انرژی متصل می‌شوند. توجه کنید که میزان انرژی دریافتی کابل ها چه میزان است زیرا در صورت عبور انرژی بیشتر از توان کابل ها منجر به ذوب شدن سیم ها و لایه های رویی مادربرد می شود.

ویژگی کارت گرافیک برای ماینینگ

در انتخاب کردن کارت گرافیک برای ماینینگ باید چندین معیار در نظر گرفته شود:

میزان هشینگ: قدرت کارت گرافیک باید در حدی باشد که بازدهی و خروجی آن حداقل ۲۰ مگ یا بالاتر باشد.

میزان حافظه کارت گرافیک: هر چقدر میزان حافظه بالا باشد شما می‌توانید ارز بیشتری را استخراج نمایید.

میزان توان مصرفی کارت گرافیک: هر چقدر توان مصرفی کارت گرافیک کم باشد از برق کمتری استفاده می کند و در نتیجه سود بیشتری را به همراه دارد.

نتیجه گیری

رایزر کارت گرافیک دارای انواع مختلفی هستند که تفاوت های بسیار ریزی با یکدیگر دارند. و این تفاوت ها مربوط به اسلات، سوکت برق و خازن ها می‌شود.

که همین تفاوت های کوچک منجر به تفاوت قیمت رایزرها بایکدیگر شده است.

  • ۰۰/۰۳/۱۸
  • شرکت دانش بنیان رها

رایزر

رایزر کارت گرافیک

کارت گرافیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی