تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

تین کلاینت

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز که فضا و کارایی حرف اول را می‌زنند، مینی کامپیوترها به عنوان جایگزینی ایده‌آل برای کامپیوترهای رومیزی غول‌پیکر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این دستگاه‌های کوچک و جمع‌وجور، علی‌رغم ابعاد ناچیزشان، از قدرت پردازشی قابل قبولی برخوردار بوده و می‌توانند طیف وسیعی از نیازهای کاربران را برآورده سازند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مینی کامپیوتر مزایا و معایب آن‌ها، کاربردهایشان و نکاتی که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد، بپردازیم.

انواع مینی کامپیوتر

مینی کامپیوترها در انواع مختلفی با ویژگی‌ها و مشخصات مختلف موجود هستند. برخی از رایج‌‌ترین انواع این کامپیوترهای کوچک را در ادامه معرفی می‌کنیم.

مینی کامپیوترهای سنتی: این نوع مینی کامپیوترها شبیه به کامپیوترهای رومیزی هستند، اما در ابعاد کوچک‌تر و جمع و جورتر. آن‌ها معمولا با پردازنده‌های Intel یا AMD، حافظه RAM و فضای ذخیره‌ سازی داخلی عرضه می‌شوند.

کامپیوترهای تک برد (SBC): آن‌ها بردهای مدار چاپی کوچکی هستند که تمام اجزای اصلی کامپیوتر را در خود جای داده‌اند از جمله  CPU، RAM و حافظه ذخیره ‌سازی. آن‌ها معمولا برای پروژه‌های DIY و برنامه‌های تعبیه ‌شده استفاده می‌شوند.

مینی کامپیوتر استیک: شبیه به درایوهای فلش USB هستند، اما می‌توانند به مانیتور یا تلویزیون متصل شوند تا به یک کامپیوتر کامل تبدیل شوند. آن‌ها معمولا برای کارهای سبک مانند وبگردی و تماشای فیلم استفاده می‌شوند.

مینی کامپیوترهای صنعتی: برای استفاده در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و سکوهای نفتی طراحی شده‌اند. آن‌ها معمولا در برابر لرزش، گرد و غبار و دمای شدید ادامه مطلب

  • ۰۳/۰۲/۱۱
  • شرکت دانش بنیان رها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی